Od 2011 roku w naszej szkole prowadzone są zajęcia „Ortograffiti z Bratkiem”.
Zajęcia te przeznaczone są dla dzieci mających problemy w nauce czytania, pisania i ortografii. Najważniejszą zaletą tej metody jest jej skuteczność. Osiągana jest ona dzięki wielofunkcyjności, czyli połączeniu w spójną całość wielu różnych elementów. Ortograffiti to przede wszystkim metoda praktyczna. Można ją również zaliczyć do metod psychomotorycznych i psychodydaktycznych oraz wielozmysłowych. Realizowana jest poprzez:
- systematyczne i wielokrotne powtarzanie danej czynności według określonego schematu,
- stosowanie ćwiczeń jednocześnie rozwijających funkcje wzrokowo-przestrzenne, słuchowo-językowe, dotykowo-kinestetyczne i motoryczne,
- angażowanie w procesie uczenia wzroku, słuchu, dotyku, smaku i węchu.
Metoda Ortograffiti jest:
- zgodna z rozporządzeniem MEN o pomocy psychologiczno-pedagogicznej – w pełni dostosowana do polskiego systemu edukacyjnego, odpowiada jego wymaganiom formalno-prawnym oraz praktycznym,
- zalecana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej do indywidualizacji pracy z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
- konsultowana przez prof. Martę Bogdanowicz – wybitny autorytet w dziedzinie dysleksji,
- rekomendowana przez Polskie Towarzystwo Dysleksji.