Projekt realizowany przez uczniów klas V a i V b we współpracy z opiekunem- p. Hanną Paszkowiak w ramach projektu ,,SZKOŁA Z KLASĄ’’.
Realizacja zaplanowanych działań.
Uczniowie podzieleni na grupy zajęli się uważną obserwacją terenów ostrowskich parków podczas wycieczki, którą odbyliśmy w sobotnie przedpołudnie 20.04.2013 r. Wg harmonogramu – z pewnymi modyfikacjami dotyczącymi karty pracy- uczniowie zabrali się za jej uzupełnianie (6 grup= 6 parków). Dwoje uczniów prowadziło dokumentację fotograficzną, aby potem porównać dzisiejszy wygląd parków z tym, co prezentują dawne pocztówki.
Prace uczniów monitorowałam poprzez spotkania konsultacyjne z grupą projektową, podczas których oglądaliśmy reprinty pocztówek umieszczone w albumach autorstwa p. Witolda Banacha (,,Ostrowska nostalgia’’, ,,Powiat ostrowski w dawnej pocztówce’’, Ostrów Wielkopolski w dawnej pocztówce’’). Uczniowie wykonali zdjęcia wybranych obiektów, aby potem zestawić je z obecnymi. Kontaktowaliśmy się również poprzez e-maile. Ponadto uczniowie w projekcie wykorzystali: programy Power Point lub Photostory na PC, programy Word, Excel, zasoby Internetu, telefony komórkowe, aparat fotograficzny, ksero i drukarkę. Uczniowie zwracali się do mnie o pomoc w sprawdzeniu poprawności językowej sporządzanych notatek.
Etapy pracy moich uczniów opierały się głównie na:
- zbieraniu wiadomości na temat danego parku przez grupy uczniów;
- wycieczce do parków, uzupełnianiu kart pracy; wykonywaniu fotografii;
- wykonywaniu zdjęć reprintów pocztówek ostrowskich parków oraz zdjęć parków= wygląd obecny (praca w szkole i w domu)
- przygotowaniu zdjęć, zredagowaniu informacji, korekcie ewentualnych błędów, wykonaniu rysunków parków;
- opracowaniu graficznemu fotogalerii w wersji elektronicznej;
- przygotowaniu plakatów, rysunków na stelażach na holu szkoły dla uczniów, nauczycieli i rodziców;
- wykonaniu zdjęć z poszczególnych działań;
- zaprezentowaniu prezentacji multimedialnej= fotogalerii podczas festynu rodzinnego;
Moja rola polegała na wspieraniu, doradzaniu, poprawianiu ewentualnych błędów w notatkach uczniowskich wykonywanych ,,na brudno’’ przed sporządzeniem wersji ostatecznej w postaci prezentacji multimedialnej.
Sukcesem uczniów było to, że uczyli się współpracować w grupie. Momentem trudnym, szczególnie dla uczniów mało zaangażowanych było należyte włączenie się w pracę swojej grupy. Najlepiej uczniom szło wypełnianie kart pracy, wyszukiwanie potrzebnych informacji i przedstawianie graficzne w postaci rysunków wyglądu parków naszego miasta. Zaskoczyli mnie dobrą obsługą swoich aparatów fotograficznych i spostrzegawczością.
Wyżej wymienione narzędzia TIK były przydatne w pracy uczniów. Urozmaiciły one ich pracę i sprawiły, że omawiane zagadnienie stało się dla uczniów bardziej atrakcyjne.
Prezentacja multimedialna wykonana przez Marcelinę Benedykcińską i Szymona Skorwidera – przedstawicieli uczniów klasy V a i V b
rel. Hanna Paszkowiak