We wtorkowe południe 07.06.2016 roku uczniowie klas IV-VI wraz z wychowawcami wybrali się do ostrowskiego kina KOMEDA na warsztaty filmowe organizowane przez Centrum Edukacji Filmowej. Multimedialna lekcja, w której uczestniczyli, traktowała o wszechobecnej w naszym życiu reklamie.
W ciekawy i przystępny sposób prowadzący tę filmową lekcję przekazali młodym odbiorcom wiedzę na temat reklamy – obecnie nieodzownego elementu w naszym życiu. Uczniowie podczas lekcji poznali definicję reklamy i jej podstawowe elementy, a także dowiedzieli się jak powstaje reklama. Odkryli, jak stworzyć chwytliwy slogan reklamowy. Ponadto poznali pojęcie product placement i dowiedzieli się, jak ważna jest reklama społeczna. Celem spotkania było m.in. to, by młodzi ludzie byli przygotowani do świadomego odbioru reklam, by potrafili uniknąć nieprzemyślanych wyborów.
Przygoda z reklamami była pomocna w świadomym i selektywnym ich odbiorze, a także pokazywała, w jaki sposób reklamy manipulują ludźmi i jaki wpływ mają na nas hasła: Kup! Dołącz! Nie zwlekaj!
W drugiej części spotkania młodzież obejrzała film fabularny „Chłopcy z Placu Broni” – adaptację powieści Ferenca Molnara w reżyserii Ferenca Töröka i wg scenariusza Zoltana Gergely’ego. Przywódca Chłopców z Placu Broni – Janosz Boka i jego przyjaciele bronili swego placu zabaw przed natarciami wroga. Chłopcy byli bardzo zgrani. Ernest Nemeczek, najmłodszy chłopiec w grupie, niestety traktowany był jak tchórz, dlatego zajmował najgorsze miejsce w drużynie. Posądzony nawet o zdradę grupy, pokazał, że tak naprawdę jest silny i zdolny do największych poświęceń. Film ten był wzruszającą opowieścią o przyjaźni, rywalizacji, ludzkich słabościach i tęsknotach, a także o umiłowaniu swojego małego miejsca na ziemi.
Lekcja w kinie to naprawdę ciekawy sposób na przyswajanie wiedzy, szczególnie w ciepłej porze czerwcowej!
Relacja i zdjęcia: Hanna Paszkowiak