W tym roku wiosny szukaliśmy wspólnie z sześcioletnimi i siedmioletnimi przedszkolakami, którzy od września prawdopodobnie rozpoczną naukę w naszej Aktywnej Kameralnej Szkole, w klasie pierwszej. Dzieci brały udział w zajęciach otwartych prowadzonych przez p. Annę Kobylańską i p. Agnieszkę Prajzner, w obecności rodziców. Głównym założeniem spotkania było pokazanie rodzicom, jak wyglądają lekcje w klasie pierwszej przy wykorzystaniu odpowiednich i różnorodnych metod i form nauczania. Przed rozpoczęciem zajęć dyrektor szkoły pani Anna Galant przywitała rodziców i zaprosiła dzieci do udziału w zajęciach otwartych. Celem naszych zajęć było kształtowanie umiejętności słuchania, wypowiadania się na dany temat, współpracy w grupie oraz rozwijanie sprawności manualnych i ruchowych. Po lekcji dzieci miały umieć odróżnić pory roku, nazwać oznaki wiosny, zgodnie współpracować w zespole. Zajęcia rozpoczęliśmy od ,,powitanki”. Następnie na podstawie wysłuchanej piosenki o wiośnie i własnych doświadczeń, dzieci opowiadały o zwiastunach wiosny. Prezentowały także swoje wiadomości na temat innych pór roku. W zabawie prawda – fałsz indywidualnie sprawdzały swoją wiedzę na ten temat. Na podstawie przedstawionych ilustracji i obejrzanego filmu przyrodniczego poznawały lub rozpoznawały pierwsze wiosenne kwiaty oraz dzieliły się wiadomościami i spostrzeżeniami na temat zmian jakie zachodzą w świecie zwierząt wiosną. W czasie zajęć nie mogło zabraknąć przerwy na zabawę. Wspólnie z paniami dzieci bawiły się przy użyciu chusty animacyjnej w zabawy ruchowe i skojarzeniowe „Żabki na śniadanie”, „Kolory tęczy”, nawiązujące do tematyki zajęć. Po zabawie dzieci zostały podzielone na cztery grupy, po czym przystąpiły do wykonania plakatu na temat „Wiosna w lesie”. Wybierały odpowiednie elementy do stworzenia ilustracji, kolorowały i przyklejały je na tekturze. Zakończone prace plastyczne zostały omówione i zaprezentowane rodzicom. W podsumowaniu zajęć dzieci dzieliły się wiedzą opowiadając w roli Pani Wiosny, czego już się do tej pory nauczyły na temat wiosny. Na zakończenie dzieci oceniały atrakcyjność zajęć. Każde wybrało promyk, z którego powstało słoneczko bez chmury z deszczem.
Dziękujemy rodzicom za zainteresowanie i liczne przybycie do naszej szkoły, a dzieciom za aktywne uczestnictwo w zajęciach i miłą, radosną atmosferę.
Piękne prace dzieci zostały zaprezentowane w holu szkoły, aby Ci, którzy nie mogli być z nami , mogli podziwiać umiejętności i talenty tych wspaniałych pociech.
Relacja i zdjęcia: A. Prajzner A. Kobylańska