WYCIECZKA

W dniu 11-12 czerwca 2013r. klasy III b i IV b z wychowawczyniami wybrały się  na wycieczkę  do Biskupina i Torunia. Wyjechaliśmy autokarem spod Litexu i kierowaliśmy się w stronę  Żnina.W Żninie wsiedliśmy do kolejki wąskotorowej i pojechaliśmy do Wenecji. Podczas podróży kolejką wszyscy podziwiali pola usiane makami i chabrami. W Wenecji zwiedzaliśmy muzeum kolejki wąskotorowej i ruiny zamku. Wszystkich zachwyciły pięknie zachowane parowozy i legenda o Mikołaju Nałęczu. Następnie pojechaliśmy do Biskupina, gdzie mogliśmy zobaczyć jak żyli nasi przodkowie.

Następnym punktem programu był  park dinozaurów w Rogowie. Podziwialiśmy w nim różne gatunki prastarych zwierząt. Z Rogowa udaliśmy się do Przystani Biskupińskiej na pyszny obiad oraz nocleg.

Następnego dnia wyruszyliśmy do Torunia. Zwiedziliśmy tam: Muzeum Podróżników i  dom Mikołaja Kopernika. Chodziliśmy ulicami starego miasta, gdzie obserwowaliśmy  ciekawe zabytki oraz  krzywą wieżę. Pani przewodnik opowiadała nam legendy dotyczące Torunia. Poszliśmy też do Geodium, w którym robiliśmy różne doświadczenia i eksperymenty. Dowiedzieliśmy się też dużo ciekawych rzeczy na temat Ziemi.

Na koniec poszliśmy na obiad i lody. Zdrowi i weseli wróciliśmy do domu.

Wycieczka wszystkim się podobała. Chcielibyśmy kiedyś tam wrócić!

Biskupin1m Biskupin2 Biskupin3 Biskupin4 Biskupin5 Biskupin6 DIGITAL CAMERA DIGITAL CAMERA DIGITAL CAMERA